Вчителю



Сім золотих правил для вчителя
1. Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком. (І. Павлов.)
2. Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку.
3. Увічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим. (В. Джеме.)
4. «Магічна десятка»: полічіть до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим». (В. Джеме.)
5. Мудрець шукає все в самому собі, нерозумна лю­дина — в іншому. (Конфуцій.)
6. Жодна велика перемога неможлива, якщо їй не передує мала перемога над самим собою. (Л. Леонов.)
7. Перші кроки завжди найважчі. (Р. Тагор.)

          Заповіді молодого вчителя-початківця
Заховайся в свою роботу й тоді ніщо не заважати­ме тобі плідно працювати.
• Будь привітним — і будеш сміливим.
• Не будь зверхнім — і зможеш стати лідером між людьми.
• Умій вимагати і прощати.
• Вір у здібності кожного учня.
• Будь компетентним — і будеш упевненим.
• Прагни вдосконалення щомиті — і зможеш вихо­вати особистість.
• Вір, що кожного учня можна навчити, тільки для цього потрібен час.
• Перетвори процес навчання на радість.
• Будь для учня не взірцем, а суперником, тоді він зможе перевершити тебе.

Основні вимоги до організації уроків
Вимоги до уроку поділяються на дидактичні, виховні, психологічні та гігієнічні. Дидактичні вимоги до уроку
1. Чітке визначення освітньої мети уроку як вия­ву його освітньої функції (які знання та вміння вчи­тель повинен дати на цьому уроці). Освітня мета має відповідати його освітній функції.
2. Здійснення в своїй системі уроків дидактичних принципів навчання.
3. Обрання найраціональніших методів і прийомів, а також засобів для досягнення визначеної мети уроку.
4. Застосування внутрішніх і міждпредметних зв'язків.

Виховні вимоги до уроку
1. Постановка виховної мети уроку і відповідного завдання з виховання (всього класу або окремих учнів) у розумовому, моральному, трудовому напрямах.
2. Врахування індивідуальних особливостей учня, зокрема рівня інтелектуального розвитку, мотивації ставлення до навчання, дії стимуляційних методів.


Психологічні вимоги до уроку
1. Організація та здійснення сприймання, усвідомлення, запам'ятовування та осмислення навчальної інформації.
2. Розвиток довільної та післядовільної уваги учнів, її концентрація на найскладніших і найвідповідальніших заняттях (поняттях, правилах, законах).
3. Застосування мнемонічних прийомів (механічного і смислового) запам'ятовування занять, тренування вмінь на уроці, а також під час виконання домашніх завдань.
4. Розумове виховання та самовиховання особистості в процесі навчання.

Гігієнічні вимоги до уроку
1. Забезпечення чергування методів і прийомів під час уроку, з тим щоб не допускати втоми, розумового пе­ревантаження, особливо у викладанні класної, складної для сприймання теми.
2. Дотримання режиму гігієни, аерації повітря в класі.
3. Стеження за станом здоров'я учнів.
4. Явка вчителя в абсолютно здоровому стані.

Уміння заходити до класу
1. Завчасно з'ясуйте, в якому кабінеті відповідно до розкладу ви маєте проводити заняття, особливо коли це пов'язано із замінами уроків.
2. У кожному класі доберіть собі помічників, які б під вашим керівництвом готували до уроків необхідне на­вчальне приладдя (своєчасно заносити демонстраційні матеріали, прилади тощо).
3. Під час перерви відберіть усі матеріали, потрібні вам для конкретного уроку, компактно складіть їх.
4. Оглянувши себе перед дзеркалом, після першого дзвоника на урок виходьте з учительської й прямуйте до класу.
5. Почекайте другого дзвоника, дайте змогу всім уч­ням зайти до класної кімнати.
 6. Журнал, зошит, підручник тримайте в лівій руці, а правою відчиняйте двері. Ви маєте з'явитися в отворі дверей на повний зріст. Не обертаючись, правою рукою за собою спиною зачиняйте двері.
7. На вашому обличчі має бути вираз задоволення й ледь помітна усмішка: ви раді зустрічі з вихованцями.
8. Упевненим кроком ідіть до робочого стола, про­тягом двох-трьох секунд уважно огляньте клас, щоб охо­пити поглядом усіх учнів і психологічно налаштувати їх на навчальну діяльність.
9. Зайшовши до класу, не забудьте привітатися.

«Портфоліо» постійно поповнюється необхідними матеріалами. Згодом це буде «центром самоосвіти» вчи­теля.
Значну роль відводимо роботі в школі молодого вчителя «Пошук», напрямами діяльності якої є:
1. Планування роботи вчителя, організація робочого часу.
2. Культура спілкування вчителя з класом, учнями, батьками.
3. Поглиблення психолого-педагогічних знань, методології навчання.
4. Вивчення директивних документів, нормативних та інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України.
5. Вимоги до календарно-тематичного планування.
6. Вимоги до ведення класних журналів.
7. Сучасні підходи до виховного процесу, до фор­мування всебічно розвиненої особистості на основі традицій національного виховання та особистісно зорієнтованої концепції освіти.



                                                                 Для самоосвiти

1.40 сайтiв для самоосвiти

2. Цiкавий дидактичний материал вчителю та учню

3. Презентацiя"Традиції та інновації у навчанні іноземних мов молодших школярів: як знайти «золоту середину»?»
Phonetics




Speaking cards

Немає коментарів:

Дописати коментар